Största lunchbesvikelsen på länge – Peony på Karlbergsvägen

peony

Jag gillar inte att såga restauranger, men ibland blir jag rejält besviken och då ska sågen fram. Peony 2 är en restaurang på Karlbergsvägen 43 i Stockholm som serverar mat från det, just nu i Stockholm trendiga, sichuan-kinesiska köket. Restaurangen har varit en stabil spelare för mig de tre senaste åren när det gäller jobbluncher, men något har hänt på sistone.

Min standardbeställning är kyckling med grön peppar som kryddats med ärligt-talat-vet-jag-inte-vad-men-det-brukar-vara-gott-som-fan. I normala fall brukar jag äta det och någorlunda njuta av varje tugga, den här gången var det dock helt smaklöst och kycklingen hade samma konsistens som kartongpapper. För, i området runt St Eriksplan, modesta 89 kronor förväntar jag mig något ätbart i alla fall.

Det blir inga fler besök på Peony 2 för min del, tack för den här tiden.

Undrar du om jag klagade på det här hos personalen? Nej, jag orkade inte denna gången.

När blir du besviken på restaurangbesök?

  1. micke skriver:

    Jag brukade gå dit rätt ofta och äta.
    Men senaste två ggrna (mars och april i år) har det tyvärr varit riktigt sunkigt.
    Jag förstår inte vad som hänt med recepten/kocken.
    Tråkigt eftersom det var riktigt bra förut.

  2. Magnus skriver:

    Senast jag blev riktigt besviken på ett restaurangbesök var när vi fick vänta 1,5 timme på maten i en halvtom restaurang.
    Trots idoga klagomål fick inte någon som helst kompensation. Det tog serveringspersonalen ca: 10 minuter att få fram en öl. Hua.

  3. Sus B. skriver:

    Trist när man får en dålig upplevelse på ett ställe som varit bra tidigare. Det räcker oftast för att man inte ska komma tillbaka igen. Samma känner jag med dålig service. Blir man inte servad och uppskattad när man spenderar sina pengar – då återkommer jag inte.

Comments are closed.

LOADING..