Chiapudding & frukostmuffins

Här kommer en nyttig och lyxig frukost! Baka frukostmuffinsen med hallon och banan och förvara i frysen och plocka fram till frukost när som. Chiapudding är som godast när den serveras med lönnsiraptahini och turkisk yoghurt om du frågar mig 😏! Mums!

nyttig frukost

chiapudding

Chiapudding:

  •  2 msk chiafrön
  • 1 ,25 dl mandelmjölk
  • 1 krm vaniljpulver
  •  1 krm kanel

Tahinilönnsirap:

  •  1 msk tahini
  •  0,5-1 msk lönnsirap
  •  0,5 -1 msk varmt vatten

Tillbehör:

  • Hallon
  • Banan
  • Rostat bovete (recept här)
  •  Kakaonibbs
  • ev. turkisk yoghurt

Gör chiapuddingen så här:

  1.  Chiapudding: Blanda alla ingredienser till chiapuddingen i en skål. Låt tjockna lite och rör igen. Låt stå i kyl över natten eller ca 20 minuter. Rör om.
  2.  Lönnsiraptahini: Blanda tahini och lönnsirap i en liten skål. Blanda i lite varmt vatten. Häll sen över chiapuddingen.
  3.  Toppa med banan, hallon, kakaonibbs, rostat bovete och servera ev med lite turkisk yoghurt och en frukostmuffins.

Recept på frukostmuffinsen med hallon på översta bilden hittar du här!

 

Kommentera inlägget

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Genom att klicka på "Skicka kommentar" bekräftar jag att jag har tagit del av Bonnier News personuppgiftspolicy.

LOADING..